Tworzenie skutecznych opisów produktów

Tworzenie skutecznych opisów produktów dla sklepów internetowych.

W tworzonych przez nas opisach produktów dla sklepów internetowych, nie skupiamy się jedynie na SEO. Zdecydowanie wyróżnia nas to spośród tłumów innych copywriterów, skupiających się jedynie na dodaniu do opisu śródtytułów oraz fraz kluczowych. Naszym podstawowym celem jest sprzedać wystawiony produkt. Skuteczne treści odgrywają bardzo istotną rolę w procesie decyzyjno-zakupowym potencjalnego Klienta. Nie jest to jedynie pusty frazes – teza była wielokrotnie udawadniania na podstawie przeprowadzanych badań naukowych. W dzisiejszym wpisie, przybliżymy techniki tworzenia treści, które sprzedają.

Kim jest Klient, do którego skierowany jest opis?

Pierwszym pytaniem, które powinien sobie zadać copywriter to:
kim właściwie jest osoba, do której kierujemy opis produktu? Jakie są problemy tejże persony?
Pod uwagę weźmiemy także takie aspekty jak wiek, płeć, zainteresowania, wykształcenie czy majętność. Znając odpowiedzi na powyższe pytania, możemy stworzyć obraz przeciętnego człowieka odwiedzającego witrynę w celu zaspokojenia swojej potrzeby. Otwierają się możliwości bezpośredniego dotarcia Odbiorcy za pomocą technik marketingowych.

Długość opisu powinna zależeć od specyfiki samego produktu i do jakiej grupy osób jest skierowany, a nie od ilości fraz kluczowych! ​

Wybranie odpowiedniego tonu do opisu produktu

Następnym krokiem jest ustalenie narracji. Znając naszego przeciętnego Klienta, jesteśmy w stanie ustalić, jakie zwroty osiągną najlepszy rezultat.

Przykład nr 1

Opis laptopa gamingowego na stronę ze sprzętem elektronicznym. Głównym problemem osoby poszukującej laptopa jest jego zupełny brak bądź dotychczasowy nie spełnia się już w swojej roli. Na wstępie skupimy się więc na podaniu jego specyfikacji technicznej, gdyż odgrywa ona główną rolę w wyborze sprzętu tego typu. W dalszej części uwydatnimy i rozwiniemy pozostałe parametry wpływające na grę na laptopie takie jak:
szybkość Wi-fi, dźwięk, układ klawiatury, wysokiej jakości obraz, etc.

„Uzyskaj realistyczne kolory i niesamowitą płynność obrazu, dzięki najnowszej technologii xxx”

Używanie odpowiednich słów mocy (działających na wyobraźnie) jest kluczowe w stworzeniu dobrego opisu. W powyższym śródtytule przekazaliśmy Odbiorcy trzy informacje oraz zwięźle i na temat zapewniliśmy go, że rozgrywka na danym sprzęcie jest na najwyższym poziomie.

Przykład nr 2

Tworzymy opis produktu dla sklepu odzieżowego dla kobiet. Przedmiotem jest niedroga, sukienka boho z modnym wzorem.
Na podstawie tych danych, wiemy już naprawdę bardzo dużo. Naszą personą będzie młoda kobieta ze średnimi zarobkami, śledząca światowe trendy. Najlepiej sprawdzą się tu teksty pisane w stylu casual.

„Zwiewna i delikatna sukienka boho dla kobiet ceniących sobie wygodę i elegancję!”

W tym jednym zdaniu, przekonaliśmy do zakupu jednocześnie osoby preferujące wygodę jak i te ceniące sobie styl oraz narzuciliśmy czytelniczce punkt widzenia. Być może wcześniej nie patrzyła na sukienkę pod kątem wygody, ale teraz się to zmieni i będzie dodatkowym atutem.

Wypunktowanie najważniejszych cech produktu i wykorzystanie ich

Wypunktowanie najważniejszych cech produktu na samym początku opisu jest świetnym sposobem na szybkie przekazanie najważniejszych informacji niecierpliwemu Klientowi. Dobrze wypunktowane cechy z pewnością pozytywnie wpłyną na konwersję. W dalszej części opisu wykorzystamy je, uwydatniając ich zalety.

opisy produktów

Słowa mocy takie jak:

Niesamowity, Realistyczny, Zapierający dech w piesiach, Odważny, Niezwyciężony, Zaskakujący, Magiczny, Ekscytujący, Namiętna

potrafią przechylić szalę na korzyść sprzedawcy. Są to słowa wywierające bardzo pozytywne emocje na Odbiorcy przekazu. Skojarzenia zostają przekierowane na opisywany obiekt – czyli przedmiot sprzedaży. Odpowiednia ich ilość i zręczne zastosowanie, szybko uciszą głos rozsądku mówiący, że za chwilę wydasz 600zł na nową szczoteczkę do zębów.

Opis produktu jako medium do kreowania ludzkich marzeń

Z pewnością sam kiedyś marzyłeś o podróży dookoła świata, aby spotkać miłość życia, czy też być po prostu szczęśliwym. Odpowiednim opisem produktu, wzbudzimy w Odbiorcy uczucia związane z marzeniami. Jesteśmy w stanie w bardzo perswazyjny sposób nakłonić go do kupna przedmiotu. Przekaz jest prosty – oferowany przez nas produkt, umożliwi Ci realizację marzeń. Materializujemy te uczucia za pomocą słów oraz zdjęć i wyciągamy je na światło dzienne.

Przykład

Sklep z suplementacją dla sportowców. Produkt to odżywka białkowa wspomagająca przyrost masy mięśniowej.

„Xxx – odżywka tylko dla prawdziwych kulturystów”

Kupno przedmiotu z takim opisem wywołuje w Kliencie uczucie przynależności do grupy kulturystów. Poczuje, że realizuje swoje marzenie o byciu umięśnionym, pomimo że prawdopodobnie nigdy wcześniej nie ćwiczył na siłowni.

Historia przedmiotu zawarta w opisie produktu

opis produktu

Przedstawienie historii przedmiotu świetnie sprawdza się w opisach produktów, które nie są powszechnie znane, przez co Odbiorca jeszcze nie wie, że tak ich potrzebuje.

Przykład

Sklep ze zdrową żywnością. Produkt to egzotyczna kawa, sprowadzana z dalekiego wschodu.

Natura produktu daje niesamowite wręcz pole do popisu. Zaczynając od przedstawienia jego właściwości, po historię nadajemy mu mityczny charakter.

„Czy wiesz, że mnisi z regionu xxx, regularnie spożywający xxx kawę, dożywali 120 lat?”

W jaki sposób zmieni się życie Klienta, który regularnie spożywa kawę xxx? Ma szansę przeżyć nawet 120 lat! Wystarczająca motywacja do regularnego zaopatrywania się w produkt, nieprawdaż?

A na szarym końcu… SEO

Nie bez powodu SEO zostawiłem na sam koniec wpisu. Najczęściej to chęć uzyskania jak najlepszego miejsca w wyszukiwarce jest powodem do wynajęcia copywritera, aby tworzył opisy produktów. Jest to bardzo ograniczone myślenie. SEO to jedynie dodatek, bonus do dobrego opisu. Optymizacja to kilka fraz w tekście, tytuł i nagłówki oraz ewentualne nazwy alt obrazków. Zamawiając tekst seo na stronę, zamykasz się na wszystkie dobrodziejstwa content marketingu opisane w powyższym artykule. Paradoksalnie, nie osiągniesz także tak dobrych wyników, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Googlebot potrafi docenić dobry skuteczny tekst.

W jaki sposób możemy Ci pomóc?

Skontaktuj się z nami, ekspertami w zakresie content marketingu. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z nami, z pewnością tego nie pożałujesz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *