Teksty na zamówienie

Tworzenie skutecznych opisów produktów

Spis treści

W tworzonych przez nas opisach produktów dla sklepów internetowych, nie skupiamy się jedynie na SEO. Zdecydowanie wyróżnia nas to spośród tłumów innych copywriterów, skupiających się jedynie na dodaniu do opisu śródtytułów oraz fraz kluczowych. Naszym podstawowym celem jest sprzedać wystawiony produkt. Skuteczne treści odgrywają bardzo istotną rolę w procesie decyzyjno-zakupowym potencjalnego Klienta. Nie jest to jedynie pusty frazes – teza była wielokrotnie udawadniania na podstawie przeprowadzanych badań naukowych. W dzisiejszym wpisie, przybliżymy techniki tworzenia treści, które sprzedają.

Kim jest Klient, do którego skierowany jest opis produktu?

Pierwszym pytaniem, które powinien sobie zadać copywriter to:
kim właściwie jest osoba, do której kierujemy opis produktu? Jakie są problemy tejże persony?
Pod uwagę weźmiemy także takie aspekty jak wiek, płeć, zainteresowania, wykształcenie czy majętność. Znając odpowiedzi na powyższe pytania, możemy stworzyć obraz przeciętnego człowieka odwiedzającego witrynę w celu zaspokojenia swojej potrzeby. Otwierają się możliwości bezpośredniego dotarcia Odbiorcy za pomocą technik marketingowych.

Długość opisu produktu powinna zależeć od specyfiki samego produktu i do jakiej grupy osób jest skierowany, a nie od ilości fraz kluczowych!

Wybranie odpowiedniego tonu do opisu produktu

Następnym krokiem jest ustalenie narracji. Znając naszego przeciętnego Klienta, jesteśmy w stanie ustalić, jakie zwroty osiągną najlepszy rezultat.

Przykład nr 1

Opis produktowy laptopa gamingowego na stronę ze sprzętem elektronicznym. Głównym problemem osoby poszukującej laptopa jest jego zupełny brak bądź dotychczasowy nie spełnia się już w swojej roli. Na wstępie skupimy się więc na podaniu jego specyfikacji technicznej, gdyż odgrywa ona główną rolę w wyborze sprzętu tego typu. W dalszej części uwydatnimy i rozwiniemy pozostałe parametry wpływające na grę na laptopie takie jak:
szybkość Wi-fi, dźwięk, układ klawiatury, wysokiej jakości obraz, etc.

„Uzyskaj realistyczne kolory i niesamowitą płynność obrazu, dzięki najnowszej technologii xxx”

Używanie odpowiednich słów mocy (działających na wyobraźnie) jest kluczowe w stworzeniu dobrego opisu produktowego. W powyższym śródtytule przekazaliśmy Odbiorcy trzy informacje oraz zwięźle i na temat zapewniliśmy go, że rozgrywka na danym sprzęcie jest na najwyższym poziomie.

Przykład nr 2

Tworzymy opis produktu dla sklepu odzieżowego dla kobiet. Przedmiotem jest niedroga, sukienka boho z modnym wzorem.
Na podstawie tych danych, wiemy już naprawdę bardzo dużo. Naszą personą będzie młoda kobieta ze średnimi zarobkami, śledząca światowe trendy. Najlepiej sprawdzą się tu teksty pisane w stylu casual.

„Zwiewna i delikatna sukienka boho dla kobiet ceniących sobie wygodę i elegancję!”

W tym jednym zdaniu, przekonaliśmy do zakupu jednocześnie osoby preferujące wygodę jak i te ceniące sobie styl oraz narzuciliśmy czytelniczce punkt widzenia. Być może wcześniej nie patrzyła na sukienkę pod kątem wygody, ale teraz się to zmieni i będzie dodatkowym atutem.

Wypunktowanie najważniejszych cech produktu

Wypunktowanie najważniejszych cech produktu na samym początku opisu produktu jest świetnym sposobem na szybkie przekazanie najważniejszych informacji niecierpliwemu Klientowi. Dobrze wypunktowane cechy z pewnością pozytywnie wpłyną na konwersję. W dalszej części opisu produktu wykorzystamy je, uwydatniając ich zalety.

Słowa mocy, jako sprzymierzeniec przechylający szalę

opisy produktów

Niesamowity, Realistyczny, Zapierający dech w piesiach, Odważny, Niezwyciężony, Zaskakujący, Magiczny, Ekscytujący, Namiętna

potrafią przechylić szalę na korzyść sprzedawcy. Są to słowa wywierające bardzo pozytywne emocje na Odbiorcy przekazu. Skojarzenia zostają przekierowane na opisywany obiekt – czyli przedmiot sprzedaży. Odpowiednia ich ilość i zręczne zastosowanie, szybko uciszą głos rozsądku mówiący, że za chwilę wydasz 600zł na nową szczoteczkę do zębów.

Opis produktu jako medium do kreowania ludzkich marzeń

Z pewnością sam kiedyś marzyłeś o podróży dookoła świata, aby spotkać miłość życia, czy też być po prostu szczęśliwym. Odpowiednim opisem produktu, wzbudzimy w Odbiorcy uczucia związane z marzeniami. Jesteśmy w stanie w bardzo perswazyjny sposób nakłonić go do kupna przedmiotu. Przekaz jest prosty – oferowany przez nas produkt, umożliwi Ci realizację marzeń. Materializujemy te uczucia za pomocą słów oraz zdjęć i wyciągamy je na światło dzienne.

Przykład

Sklep z suplementacją dla sportowców. Produkt to odżywka białkowa wspomagająca przyrost masy mięśniowej.

„Xxx – odżywka tylko dla prawdziwych kulturystów”

Kupno przedmiotu z takim opisem produktu wywołuje w Kliencie uczucie przynależności do grupy kulturystów. Poczuje, że realizuje swoje marzenie o byciu umięśnionym, pomimo że prawdopodobnie nigdy wcześniej nie ćwiczył na siłowni.

Historia przedmiotu zawarta w opisie produktu

opis produktu

Przedstawienie historii przedmiotu świetnie sprawdza się w opisach produktów, które nie są powszechnie znane, przez co Odbiorca jeszcze nie wie, że tak ich potrzebuje.

Przykład

Sklep ze zdrową żywnością. Produkt to egzotyczna kawa, sprowadzana z dalekiego wschodu.

Natura produktu daje niesamowite wręcz pole do popisu. Zaczynając od przedstawienia jego właściwości, po historię nadajemy mu mityczny charakter.

„Czy wiesz, że mnisi z regionu xxx, regularnie spożywający kawę xxx, dożywali 120 lat?”

W jaki sposób zmieni się życie Klienta, który regularnie spożywa kawę xxx? Ma szansę przeżyć nawet 120 lat! Wystarczająca motywacja do regularnego zaopatrywania się w produkt, nieprawdaż?

Ludzie żyją dzięki opowieściom. Pozwól nam opowiedzieć Twoją.

Agencja copywriterska Teksty na zamówienie to przede wszystkim ludzie, którzy wierzą w moc słowa pisanego. Dzięki różnorakim zainteresowaniom naszych copywriterów, tworzymy zespół nietuzinkowych osób o równie nietuzinkowych zainteresowaniach, co przekłada się na efekt wykonywanych przez nas zleceń. Do każdego zadania podchodzimy z ciekawością i niegasnącym zaangażowaniem. Poznajemy produkt od podszewki, podkreślamy jego unikatowość i tworzymy niebanalne narracje, które wpadają w pamięć. I to właśnie dzięki temu ludzie wracają po więcej.

A na szarym końcu… SEO

Nie bez powodu SEO zostawiłem na sam koniec wpisu. Najczęściej to chęć uzyskania jak najlepszego miejsca w wyszukiwarce jest powodem do wynajęcia copywritera, aby tworzył opisy produktów. Jest to bardzo ograniczone myślenie. SEO to jedynie dodatek, bonus do dobrego opisu produktowego. Optymizacja to kilka fraz w tekście, tytuł i nagłówki oraz ewentualne nazwy alt obrazków. Zamawiając tekst seo na stronę, zamykasz się na wszystkie dobrodziejstwa content marketingu opisane w powyższym artykule. Paradoksalnie, nie osiągniesz także tak dobrych wyników, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Googlebot potrafi docenić dobry skuteczny tekst.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Być może zainteresuje Cię także...