Teksty na zamówienie

Jak tworzyć skuteczne teksty sprzedażowe?

Spis treści

Współczesne życie w dużej mierze rozgrywa się w sferze Internetu, a co za tym idzie – kwitną tam również nasze interesy. Internet to szczególnie żyzna gleba dla marketingu, jednak sprzedawcą, którego w tym przypadku zatrudniamy, jest nasz własny tekst reklamowy. To właśnie od niego zależy, czy uwaga potencjalnego Klienta zostanie nie tylko przyciągnięta, ale i utrzymana, co przełoży się na późniejszą konwersję. Dobry tekst reklamowy otwiera możliwości konkurowania nie tylko ceną, używając przy tym subtelnych narzędzi perswazji, dzięki którym udaje się przekonać nawet najbardziej niezdecydowanego odbiorcę, a w najlepszym przypadku nawet tego, który pierwotnie nie zamierzał w nic inwestować.

Jak więc w praktyce tworzyć skuteczne treści marketingowe, które staną się twarzą naszej oferty? O czym należy pamiętać podczas pracy przy tekście reklamowym? Co takiego powinna zawierać treść marketingowa, aby nie utonęła w morzu wciąż mnożących się reklam? Istnieje kilka sprytnych rozwiązań.

Fundament tekstów sprzedażowych

Aby postawić dom, potrzebny jest przede wszystkim solidny fundament. Podobnie jest w przypadku pracy przy tekstach reklamowych – bez odpowiedniej podbudówki w postaci dogłębnego reaserchu, sami podkładamy sobie pierwsze kłody pod nogi. By w pełni zrozumieć istotę produktu lub marki, należy dołożyć wszelkich starań, by odnaleźć na ten temat jak najwięcej informacji. Może i wiążą się z tym godziny przekopywania różnych stron Internetu, jednak finalnie stajemy się najlepszym znawcą tematu naszego tekstu reklamowego –produktu który zamierzamy sprzedać.

Kluczowa kwestia faktów

Przed rozpoczęciem pisania tekstów reklamowych należy odpowiedzieć sobie na wszystkie pytania związane z reklamowanym produktem. Czy budzi jakieś kontrowersje?  Wątpliwości? Jeśli tak, to w jaki sposób je rozwiać? Tworzenie skutecznych tekstów reklamowych łączy się z nawiązaniem więzi z produktem przez samego sprzedawcę – trzeba poznać produkt „na wylot” i odpowiadać na pytania jeszcze zanim pojawią się w głowie klienta. Uwierz w produkt, który chcesz sprzedać, a wytworzone poczucie autentyczności z pewnością mocno przysłuży się treści marketingowej.

Popularne przysłowie „kłamstwo ma krótkie nogi” tyczy się również tekstów reklamowych. Podczas pisania skutecznych treści marketingowych nie istnieje nic gorszego, niż rozprawianie o rzeczy, o której nie ma się pojęcia. Każda informacja, którą zawiera Twoja treść sprzedażowa musi odnaleźć zastosowanie w rzeczywistości. Nie twórz ze swojego produktu rogu obfitości! Pamiętaj, że wszystko ma swoje ograniczenia, nawet tak niezwykły towar, jaki reklamuje Twój tekst marketingowy. Z drugiej strony, copywriting sprzedażowy nie opiera się też na otwieraniu Puszki Pandory – nie zasypuj klienta informacjami o wadach produktu, nie podkreślaj trudności, jakie mogą napotkać podczas użytkowania. Skuteczna treść reklamowa ma bowiem opierać się na umiejętnym zaznaczaniu zalet produktu i subtelnym maskowaniu jego drobnych mankamentów.

Potęga bullet points

Teksty reklamowe bazują na produkcie. Jest to absolutna podstawa, o której należy pamiętać, by treść marketingowa miała jakikolwiek sens. Początkowa faza tekstu sprzedażowego nie opiera się jednak na storytellingu – na to jeszcze przyjdzie czas – a na przyciągnięciu uwagi odbiorcy. Jak jednak sprawić, żeby klient połknął przysłowiowy haczyk?

Rozwiązaniem, którego potrzebuje dobry tekst reklamowy, są tzw. bullet points – wypunktowane i podkreślone cechy, które prezentują niezwykłą jakość produktu. W tym przypadku wszystko opiera się na słownym minimalizmie. Wytłuszczenie i zaznaczenie najważniejszych cech produktu w tekstach reklamowych to najlepszy sposób na klienta, któremu brakuje cierpliwości na przeglądanie całej treści. Liczy się przecież pierwsze wrażenie – zasada ma zastosowanie nie tylko w życiu towarzyskim, ale i w copywritingu sprzedażowym. Oto przykład, jak przekuć teorię w praktykę.

 

 

  • 52-calowy zakrzywiony ekran LED z paletą xxx kolorów!
  • nowoczesny system operacyjny android xxx.
  • funkcja sterowania za pomocą głosu.

 

Wystarczy więc szybkie, lecz wyraźne podkreślenie głównych zalet produktu, by podnieść merytoryczność tekstu reklamowego. Klient nie musi ze zniecierpliwieniem błądzić wzrokiem, by uzyskać jakieś konkrety, ponieważ doskonale wie, czego oczekiwać. Tekst sprzedażowy nabiera nie tylko wyrazistości, ale i kompetencji. Klient złapał haczyk – treść marketingowa zdobywa nie tylko uwagę odbiorcy, ale i częściowe zaufanie. To jednak dopiero początek tworzenia dobrego tekstu sprzedażowego.

Ustalenie odbiorcy tekstów sprzedażowych

Kolejną absolutną podstawą, na której opierają się skuteczne teksty reklamowe jest… Klient. To właśnie do niego trafiają treści, to on jest finalnym krytykiem tekstu marketingowego i to on decyduje, czy oferta marketingowa sprostała jego oczekiwaniom. Jeśli komuś należy się wynoszenie na piedestał, to właśnie klientowi, nie produktowi. Należy jednak pamiętać o zachowaniu istotnych granic i porzuceniu wszelkich pomysłów o nadskakiwaniu odbiorcy. Dobry tekst reklamowy ma być wyrazistą propozycją pomocy, ma nieść ze sobą rozwiązania, które ułatwią konsumentowi życie i rozwiążą jego problemy.

Poznaj swojego klienta

Kim jednak jest owa persona, wszechmocny klient, do którego są skierowane teksty reklamowe? To główne pytanie, na które należy odpowiedzieć. Każde działanie marketingowe opiera się na poznaniu odbiorcy: jego potrzeb, zachcianek, wątpliwości i przede wszystkim języka. Aby treści marketingowe nabrały sensu i dogłębnie przemówiły do klienta, musisz poznać go jak własną kieszeń. Dlaczego to takie ważne?

Pierwszą ważną kwestią, która ma znaczenie w przypadku poznaniu języka klienta, jest nawiązanie komunikacji. Do klienta należy podejść indywidualnie – to żywy człowiek, wywodzący się z konkretnego środowiska, posiadający problemy różnorakiej natury. Z innymi przeciwnościami mierzy się właściciel firmy handlowej, z innymi poszukujący inspiracji artysta, a jeszcze z innymi rodzic zbuntowanego nastolatka. Każda z tych osób posiada swój własny język, który stanowi klucz do kontaktu. Aby tekst reklamowy okazał się skuteczny, musisz mieć pewność, że potencjalny odbiorca zrozumie Twój przekaz! Jeśli przeładujesz tekst marketingowy wymyślnymi metaforami lub branżowymi skrótami, możesz mieć pewność, że trafi on do bardzo wąskiego grona odbiorców, tym samym zawężając pole zasięgu sprzedaży.

Przed rozpoczęciem tworzenia tekstów reklamowych, spróbuj wczuć się w rolę odbiorcy, który znajduje się w grupie docelowej oferty marketingowej. Kim jesteś? Czego potrzebujesz? Jaka forma tekstu reklamowego sprawiłaby, iż rozbiłbyś dla produktu skarbonkę? Wejście w rolę klienta pomaga dostosować język tekstu marketingowego tak, aby jak najlepiej trafił do potencjalnego odbiorcy. Należy mieć pewność, że klient zrozumiał stojący za treścią marketingową przekaz. Jeśli odbiorca natrafi na tekst reklamowy, który będzie dla niego czarną magią, z całą pewnością poczuje przytłoczenie i niechęć, nie dając Ci ani sekundy na rozwianie swoich wątpliwości.

Oferta, która czyta w myślach

Ustalenie i poznanie odbiorcy, do którego kierujesz swój tekst reklamowy, pomoże także z ustaleniem słów kluczowych, jakie powinna zawierać treść marketingowa. Człowiek, który poszukuje konkretnej oferty, wpisuje w przeglądarkę konkretne słowa. Innych wyrażeń będzie używał florysta, a innych mechanik – trzeba przewidzieć ten ruch, by klient trafił akurat na Twoją treść marketingową. Wyobraź sobie jego reakcję człowieka, który czytając tekst reklamowy, odkryje, że czytasz mu w myślach. W przedstawionej ofercie znajduje się bowiem wszystko, czego poszukuje. W takim przypadku warto poświęcić tej ofercie sprzedaży nieco więcej uwagi? Ustalenie słów kluczowych, którymi może posługiwać się Twój Klient, podniesie rangę tekstu reklamowego na kolejny poziom.

Moc korzyści

Należy pamiętać o tym, iż odbiorca oczekuje konkretnych rozwiązań. Tekst reklamowy musi mówić więc o korzyściach dla danej grupy docelowej – klient ma poczuć się wyróżniony, musi odkryć, że oferta jest skierowana właśnie do niego. Dostosowując język treści marketingowej do języka odbiorcy, nawiązujesz z klientem specyficzny rodzaj więzi, która nadaje ofercie niezastąpionego autentyzmu.

Waga konkurencji w treściach reklamowych

Przyjaciół trzymaj blisko, a wrogów jeszcze bliżej. Jeśli chcesz mieć pewność, że teksty reklamowe zbiorą obfite plony, warto zorientować się, ku jakim sprzedażowym rozwiązaniom skłaniają się Twoi rynkowi rywale. Na czym opiera się ich strategia? W jaki sposób ich produkty rozwiązują problemy klienta? Czego brakuje w ich ofercie i jak możesz wykorzystać to we własnych tekstach marketingowych?

Nie chodzi tutaj oczywiście o całkowite opieranie się na konkurencji. Jawne porównywanie naszego produktu do innego to strzał w kolano. Należy robić to umiejętnie, subtelnie i ze smakiem, aby potencjalny klient sam zdał sobie sprawę, że to Twój tekst reklamowy naprawdę do niego trafia. Poznając ofertę konkurencji, odkryjesz dodatkowe atuty swojego produktu. Skup się na tym, czego nie zauważają inni. Spróbuj odnaleźć w ich reklamie luki, w które doskonale wpasuje się Twój produkt. Dzięki temu ustrzeżesz tekst marketingowy przed śmiercionośną w marketingu powtarzalnością.

Kiedy więc wszyscy inni skupiają się na latach doświadczenia, niech Twoja treść marketingowa podkreśli nieocenioną pasję, z jaką tworzone są produkty. Jeśli konkurencja w kółko powtarza o gwarancji i jakości, spraw by Twoje teksty reklamowewyróżniały się indywidualnym podejściem do Klienta i dbaniem o jego komfort. Dzięki takim zabiegom tekst marketingowy nabierze realnego charakteru. Porzuć ogólnikowe zwroty – copywriting sprzedażowy odznacza się największą skutecznością wtedy, gdy zaoferujesz odbiorcy coś, czego nie da mu nikt inny.

Niezastąpione narzędzia budowania treści marketingowej

Poznałeś produkt od podszewki, masz pełną świadomość, kim jest potencjalny odbiorca i jesteś obeznany w ofercie konkurencji. Czas więc przystąpić do tworzenia doskonałych tekstów reklamowych, które umożliwią sprzedać produkt lub otworzą drzwi do współpracy z klientem. Do napisania skutecznej treści marketingowej potrzebne są jednak równie skuteczne narzędzia, których znaczenia nie można lekceważyć.

Podium dla języka korzyści

Copywriting sprzedażowy nie zadziała bez pomocy języka korzyści. Każdy tekst reklamowy musi prezentować dany produkt jako coś, co zagwarantuje konsumentowi profity. W przeciwnym wypadku klient nie dostrzeże ani jednego powodu, aby zdecydować się na zaufanie konkretnej ofercie. Język korzyści to jednak coś więcej niż ślepe powtarzanie zalet produktu. W czym tkwi więc jego istota?

Cecha – zaleta – korzyść

Język korzyści opiera się na prostym modelu cecha – zaleta – korzyść. To jedna z najważniejszych technik perswazji, na jakich powinny opierać się teksty reklamowe. Jej celem jest nie tylko umiejętne podkreślanie dobrego stylu i unikalności produktu, ale również jego wpływ na samego odbiorcę. Nie wystarczy podkreślić, iż krem jest antyalergiczny – o wiele lepszy efekt zostanie uzyskany wtedy, gdy treść marketingowa zaznaczy wpływ kosmetyku na klienta (krem nie podrażni nawet najdelikatniejszej skóry, a niezastąpione składniki naturalnego pochodzenia odżywią i zrewitalizują skórę już w 24h!). Widoczne oddziaływanie na odbiorcę i podkreślenie naturalności towaru sprawia, iż produkt przekracza barierę świata reklamy i zdobywa zaufanie klienta.

Język korzyści ma przede wszystkim odpowiadać na potrzeby odbiorcy oraz nieść całą falę rozwiązań, dzięki którym klient poczuje się zauważony. To czas, by tekst reklamowy nabrał emocji! Może odwoływać się do ekologicznych rozwiązań, wiecznie upragnionego poczucia bezpieczeństwa oraz, raz jeszcze; korzyści. Korzyści te mogą mieć charakter wizerunkowy lub dotyczyć komfortu wewnętrznego klienta – wszystko w zależności od drogi, jaką obierze tekst marketingowy. Istotne jest jednak pobudzenie wyobraźni odbiorcy. Zamiast długich, często niezrozumiałych metafor; wybierz krótkie, ale pozostające w pamięci hasła. Mogą one dotyczyć doznań sensorycznych, które bardzo łatwo przywołują lawinę wspomnień. Zadbaj, by w tekstach sprzedażowych znalazły się takie wyrażenia jak: dzięki temu, można zaoszczędzić, niezwykle korzystne, cieszy się ogromnym uznaniem, w oparciu o tradycję, ku lepszemu zdrowiu. Wszystkie te sformułowania wpływają na komfort psychiczny potencjalnego klienta, a to niezaprzeczalnie umacnia pozycję tekstu reklamowego.

Piramida perswazji

Jednym z podstawowych terminów, którymi operuje niemal każdy marketingowiec, jest termin AIDA. Model ten, opisujący podstawowe zasady oddziaływania reklamy na konsumenta, pozostaje niesamowicie przydatny w przypadku copywritingu sprzedażowego. AIDA stanowi pewien rodzaj marketingowej piramidy, która zabezpiecza każdy etap tekstu reklamowego, od początku do końca. Na czym jednak polega jej fenomen?

Za układającymi się w ten akronim literami kryją się cztery słowa: attention (uwaga), interest (zainteresowanie), desire (pragnienie), action (akcja). Każde z przytoczonych słów niesie ze sobą pewien sposób perswazyjnych działań, na które składają się skuteczne teksty reklamowe. Istotna w tym przypadku jest przede wszystkim kolejność, gdyż z każdym kolejnym etapem treść marketingowa zyskuje na wartości.

Zza słowa attention wyłaniają się zagrania, dzięki którym klient zostaje przyciągnięty do tekstu sprzedażowego. Odpowiadają za to spersonalizowane zwroty, zwrócenie uwagi na odbiorcę, upewnienie go w przekonaniu, że to on stanowi dla Ciebie priorytet. To jedyny moment na to, by tekst reklamowy został zauważony! Postaw na prosty język i nie rozwlekaj komunikatu – zamiast tego wymyśl krótkie hasło lub zadaj pytanie, na które klient będzie chciał poznać odpowiedź.

Jeśli pierwsza faza zdobycia uwagi odbiorcy przebiegła pomyślnie, czas na utrzymanie zainteresowania klienta (interest). W tym miejscu warto pamiętać o tym, iż treść marketingowa musi opierać się na języku korzyści. Zbuduj wizję spełnienia marzenia, które odbiorca posiada już od dawna, zapewnij go, że to właśnie Twój produkt mu to umożliwi. W fazie podtrzymania zainteresowania Klienta prym wiedzie storytelling, najlepsze z możliwych rozwiązań, jakie zakłada współczesny marketing. Dlaczego storytelling nada tekstowi reklamowemu zupełnie nowego wyrazu?

Żyjemy w świecie przesytu informacyjnego. Powtarzalność dochodzących zewsząd wiadomości sprawia, że odbiorca bardzo łatwo traci zainteresowanie monotonią faktów. Potrzebuje czegoś, co wybudzi go z marazmu, a czymś takim jest właśnie dobra, pasjonująca opowieść, która zachęci do działania. I na tym właśnie polega storytelling – zbawienne narzędzie dla tekstów reklamowych.

Aby zwiększyć płynącą z tekstów reklamowych perswazję, należy stworzyć z nich opowieść. Opowieść ta może dotyczyć Twojego produktu lub marki: musi posiadać prosty przekaz, ale pozostać emocjonalna, aby zafascynować odbiorcę. Tak jak w przypadku każdej innej historii, dobra treść marketingowa powinna mieć swojego bohatera, konflikt i rozwiązanie. To wszystko, w kontraście do suchych informacji; budzi w potencjalnym kliencie emocje – odbiorca bez reszty wsiąknie w świat Twojej treści marketingowej, zafascynowany tokiem wydarzeń. Chce wiedzieć, co się wydarzy, jak rozwiąże się konflikt i czy zakończenie faktycznie będzie szczęśliwe. Po drodze podświadomie odnajduje w treści marketingowej swoje własne potrzeby i marzenia, co buduje więź z produktem. Finalnie tekst reklamowy – historia, którą stworzyłeś – zostanie zapamiętany o wiele lepiej, niż monotonne fakty, nabierając oryginalnego wyrazu.

Za kolejny z poziomów piramidy AIDA odpowiada desire, czyli wzbudzenie chęci posiadania produktu. To etap, w którym tekst reklamowy powinien nabrać najbardziej perswazyjnego charakteru. W wyniku konfrontacji z dobrą treścią marketingową, potencjalny klient odczuwa rosnące przekonanie odnośnie produktu lub marki i łączącą się z tym przekonaniem potrzebę posiadania. Skuteczne teksty reklamowe podkreślają, że to właśnie ta oferta jest wyjątkowa, nie do podrobienia i że wprost idealnie wpasuje się w potrzeby odbiorcy. Na tym etapie warto pamiętać o wadze języka korzyści, jednocześnie zachowując jasny przekaz tekstu marketingowego. Prostota i rzetelne informacje wzmocnią w kliencie poczucie bezpieczeństwa, zyskując kolejny punkt dla tekstu reklamowego.

Ostatecznym krokiem przedstawianego modelu jest wezwanie do akcji (call to action), czyli subtelne pchnięcie klienta do podjęcia decyzji, jaką jest zdecydowanie się na prezentowaną ofertę. Wezwanie to, tak jak w przypadku całej treści marketingowej; powinno pozostawać proste i wyraźne, lecz nienachalne. Istotne jest przede wszystkim przypomnienie sobie do jakiej grupy odbiorców skierowany jest tekst reklamowy i na ile można sobie pozwolić. Warto raz jeszcze podkreślić płynące z inwestycji korzyści i zachęcić klienta komunikatem takim jak „Kup teraz!” lub „Nie wahaj się i wyślij wiadomość”. Zainspirowany odbiorca poczuje natychmiastową chęć działania, dzięki czemu treść marketingowa przyniesie owocny rezultat.

Intrygujące narracje tekstów marketingowych

Podczas tworzenia skutecznych tekstów sprzedażowych nie można zapomnieć o roli budowania napięcia. Łączy się ono przede wszystkim z ideą storytellingu, gdyż każda dobrze poprowadzona narracja powinna wzbudzać w odbiorcy poczucie zaintrygowania i rosnącego przejęcia. Budowanie napięcia w treściach marketingowych odnosi się do emocji potencjalnego klienta; nie będzie on w stanie wsiąknąć w świat wykreowanej historii, jeżeli nie zagrasz mu na emocjach. Emocje te mogą przybierać skrajne postaci, jednak ostatecznie to właśnie reklamowany produkt musi cieszyć się sympatią odbiorcy, zapewniając satysfakcjonujące zakończenie. Umiejętne budowanie napięcia w tekstach reklamowych opiera się więc na prowadzeniu intrygującej narracji, gdzie zachodzi pewien konflikt, którego rozwiązaniem jest oferta sprzedażowa.

Siła subtelnej namowy – moc perswazji

Ostatnim narzędziem, które umożliwia tworzenie niezwykle skutecznych treści sprzedażowych jest moc perswazji. Perswazja to jednocześnie podstawa, jak i idealne zwieńczenie dobrej treści marketingowej. Odpowiednio poprowadzona, pomoże ona przekonać niejednego niezdecydowanego odbiorcę, jednocząc go z przedstawianą w tekście sprzedażowym ideą. Perswazyjny charakter treści marketingowych opiera się na subtelnym podkreślaniu korzyści, jakie niesie skorzystanie z Twojej oferty. Jednocześnie należy pamiętać, aby komunikat nie był zbyt natarczywy. Ludzie nie przepadają za nakazami i zakazami, które łączą się z duszącym poczuciem ograniczenia – wolą dochodzić do pewnych konkluzji sami, naprowadzeni przez drogowskazy benefitów. Skup się na emocjach klienta: podkreśl rodzinną atmosferę, wykorzystaj poczucie humoru lub wykreuj obraz nowej, lepszej i bezpieczniejszej rzeczywistości, a wszystko to w oparciu o prezentowany w tekście sprzedażowym produkt. Dzięki temu treść marketingowa osiągnie wystarczający poziom perswazji, by przekonać nawet najbardziej zatwardziałego odbiorcę.

Wizualne chwyty w tekstach reklamowych

Czas, w przeciągu którego mózg człowieka wyciąga płynące z pierwszego wrażenia wnioski, równa się około pięciu sekundom. Pięć sekund – właśnie tyle otrzymujesz, by upewnić odbiorcę, iż to właśnie Twój tekst reklamowy jest tym, czego szuka. Jak więc nabrać pewności, że forma prezentowania treści marketingowej zatrzyma potencjalnego klienta na dłużej?

Zalety układu UX

Jednym z rozwiązań jest zastosowanie układu zgodnym z UX. Choć nad samym układem można byłoby rozprawiać godzinami, warto skupić się na konkretnych bonusach, jakie może on zapewnić tekstowi reklamowemu. Układ UX, w rozszyfrowaniu User Experience, to ogólne doświadczenie odbiorcy z całą stroną/marką. Dzięki ułożeniu strony w oparciu o UX, prezentowana w tekście marketingowym oferta staje się dla klienta przyjemniejsza w odbiorze. Sam tekst musi pozostać przejrzysty, by ułatwić potencjalnemu konsumentowi odnajdywanie poszczególnych informacji i szybkie rozwiewanie wątpliwości. Jeśli w głowie odbiorcy rodzi się jakieś pytanie, to właśnie tekst powinien naprowadzać, gdzie znajduje się odpowiedź. Istotne jest w tym umiejętne rozmieszczanie linków, które prowadzą do interakcji klienta z ofertą. Podróż przez teksty reklamowe powinna przebiegać szybko i przyjemnie – jeśli te warunki nie zostaną spełnione, odbiorca prawdopodobnie zrezygnuje jeszcze przed rozwinięciem tematu.

Znacząca rola nagłówków

Skuteczny tekst reklamowy musi zaciekawić już na pierwszy rzut oka, dlatego tak istotną rolę odgrywają w nim same nagłówki. Kiepsko dobrany nagłówek to jeden z najcięższych grzechów copywritingu sprzedażowego. To brutalny samobój dla każdego, kto  pragnie zaintrygować klienta na tyle, by ten pozostał z jego tekstem na dłużej. Ostatnie statystyki huczą, że aż 8/10 odbiorców decyduje się na tę samą strategię: dopiero po konfrontacji z nagłówkami upewnia się, czy poświęcić treści marketingowej więcej czasu. Czym więc powinien charakteryzować się hipnotyzujący nagłówek? Jak najłatwiej zarzucić na klienta przysłowiową wędkę?

Efektywne nagłówki tekstów reklamowych łączą się z bezpośrednim przekazem. Nagłówek powinien pozostawać przejrzysty i zawierać w sobie jedno proste hasło, które zasieje w  odbiorcy ziarno zainteresowania. To czas na konkret, a nie snucie historii. Przekuj nagłówek tekstu reklamowego w podkreślenie korzyści – taki zabieg zwiększa szansę na przyciągnięcie uwagi odpowiedniej grupy docelowej. Możesz, oczywiście w granicach rozsądku; pokusić się o zadanie prowokującego pytania, zaoferować przydatne informacje lub odpowiedzieć na bezsłowne pytanie odbiorcy, zaczynając nagłówek od słowa „Jak”. Skuteczne nagłówki powinny charakteryzować się przede wszystkim chwytliwością i jasnym przekazem, który zachęci klienta do konfrontacji z pozostałą częścią tekstu reklamowego.

Wyjątkowość produktu oferty sprzedażowej

Aby oferta marketingowa przyniosła faktyczne korzyści, konieczne jest podkreślenie niepowtarzalności produktu, który pragniesz sprzedać. Co takiego go wyróżnia, że jest lepszy od wszystkich pozostałych na rynku? Czym się charakteryzuje, dzięki czemu zapada w pamięć, w jaki sposób może ułatwić klientowi życie? Dlaczego to właśnie ten produkt jest tym, który odpowie na potrzeby odbiorcy?

Podczas pisania skutecznych tekstów reklamowych warto ustalić jedną cechę produktu, na której będzie bazowała treść marketingowa. Konsumenci cenią konkretne rozwiązania, więc zachwalanie produktów na wszelkie możliwe sposoby może nieść ze sobą ryzyko szybkiej utraty zainteresowania klienta i wyzbycie się autentycznego charakteru tekstu reklamowego. Postaw na jedną, ale szczególną cechę towaru, która zagwarantuje mu unikalne postrzeganie przez odbiorcę. Wyjątkowość produktu sprzyja zapadaniu w pamięć, a właśnie do tego dążą dobre teksty reklamowe. Zapamiętujemy to, co nietuzinkowe; co proponuje nam nowoczesne rozwiązania i wniesie do naszego życia powiew świeżości. Spraw, by Twoje produkty budziły pozytywną i oryginalną sieć skojarzeń, a to zapewni sympatię współczesnego odbiorcy treści marketingowych.

Wydaje ci się, że w Twoim produkcie nie ma nic wyjątkowego? Skuteczne zagrania w tekstach reklamowych mogą zdziałać cuda! Jeśli oferta marketingowa dotyczy kolekcji butów dziecięcych, przedstaw szkolne papcie jako pantofelki Kopciuszka, odwołując się do dziecięcych emocji. Starasz się wypromować własny butik modowy? Zabłyśnij wiedzą o włoskich pokazach, dodaj indywidualną historię i podeprzyj się ekologicznymi rozwiązaniami modowymi. Ścieżek jest wiele, ale wszystkie opierają się na zachowaniu wyjątkowego charakteru produktu.

Wynikający z dobrej treści marketingowej wniosek powinien wiązać się z pozytywnym efektem, jaki niesie ze sobą korzystanie z produktu. Jest to swojego rodzaju obietnica happy endu. Choć nie zawsze możesz zapewnić, iż np. proces montażu lub budowy przebiegnie szybko, warto podkreślić finalny efekt, który usatysfakcjonuje nawet najbardziej wymagającego klienta. Wyjątkowość produktu wiąże się więc z gwarancją zadowolenia odbiorcy, wartą wspomnienia w tekstach reklamowych.

Waga opinii klienta w marketingu

Głos ludu ma znaczenie nie tylko w życiu, ale również i w marketingu. Właśnie dlatego, jeśli to możliwe; warto umieścić w tekście reklamowym krótkie opinie klientów, którzy skorzystali z Twojej oferty. Tak sprytnie przemycony zabieg pomoże wzbudzić zaufanie i zapewni, iż korzyści płynące z reklamowanego produktu mają faktyczne odwzorowanie w rzeczywistości. Ponadto, przytaczanie słów realnych ludzi przekracza barierę między produktem, a odbiorcą: produkt staje się bardziej rzeczywisty, wkracza do świata konsumenta i w tej chwili jest już na wyciągnięcie ręki.

Ludzie żyją dzięki opowieściom. Pozwól nam opowiedzieć Twoją.

Agencja copywriterska Teksty na zamówienie to przede wszystkim ludzie, którzy wierzą w moc słowa pisanego. Dzięki różnorakim zainteresowaniom naszych copywriterów, tworzymy zespół nietuzinkowych osób o równie nietuzinkowych zainteresowaniach, co przekłada się na efekt wykonywanych przez nas zleceń. Do każdego zadania podchodzimy z ciekawością i niegasnącym zaangażowaniem. Poznajemy produkt od podszewki, podkreślamy jego unikatowość i tworzymy niebanalne narracje, które wpadają w pamięć. I to właśnie dzięki temu ludzie wracają po więcej.

Rola SEO w treściach marketingowych

SEO to proces zmierzający do osiągnięcia przez dany serwis jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Chodź w samym marketingu przypisuje się mu dość znaczącą rolę, w przypadku tworzenia treści marketingowych stanowi on jedynie dodatek. Znacznie bardziej opłacalne staje się wykorzystywanie przedstawionych w artykule rozwiązań. To właśnie ustalenie grona odbiorców, używanie języka korzyści czy wzorowanie się na modelu AIDA nadaje tekstom reklamowym prawdziwą skuteczność, nie optymalizacja pod wyszukiwarki.

Nastawienie w copywritingu sprzedażowym

Proces tworzenia skutecznych tekstów reklamowych jest więc wielopoziomowy, a jego zwieńczenie stanowi kwestia nastawienia piszącego. Odpowiednie podejście do poruszanego tematu to paradoksalnie jeden z najważniejszych czynników podczas pracy nad treścią marketingową. Jeśli potencjalny klient ma uwierzyć w Twoją ofertę, Ty również musisz być do niej przekonany. Zainteresuj się tym, o czym piszesz, a samą próbę sprzedaży potraktuj jako pewnego rodzaju misję, która ma nieść pomoc. Potraktuj tekst reklamowy jako manifest dobroci, nie zapomnij podkreślić płynących z niego korzyści dla konsumenta i ciesz się rewelacyjnymi wynikami sprzedażowymi!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Być może zainteresuje Cię także...